Friluftstur for barn og unge

Fredag 12 juni arrangerte Eivindvik idrettslag og Gulen jeger og sportsfiskerlag en friluftstur på sykkel for barn og unge fra 10 -18 år. 12 stk meldte sin interesse for turen som skulle gå fra Eivindvik til Nordgulen, videre til Rutledal, Brosvikvannet, Dingja og tilbake til Eivindvik. En rundtur på 43 km inkludert overnatting i naturen.

Vi syklet fra Eivindvik til Brosvikvannet hvor vi hadde satt opp lavoer og telt for overnatting. Turen var opplagt slik at en kunne hoppe på underveis dersom distansen ble for krevende.

Da vi ankom Brosvikvannet fikk vi grillmat og brus som "belønnig". Når vi hadde hvilt oss litt og pakket ut var vi klar for kano og fisking. Noen fisket med stang fra land andre fra kano. Vi var også ute og trekte garn. Fisken ble siden grillet på bålet og alle som ville smake fikk mulighet til det. Popcorn laget på bål falt bedre i smak blandt ungene... Utpå kvelden hadde vi øksekast konkuranse. En spennende konkuranse som ga Jørgen Håvåg en hårfin seier. Premien var naturlig nok en ny øks.

Da klokken hadde passert midnatt var det på tide å krype i soveposen. Ugla ulte og ga en fin følelse av å være langt inni skogen, selv om vi i realiteten bare var fem minutt fra nærmeste hus..

Neste morgen var det boller, vafler og pannekake til frokost og en ny runde utpå med kano før vi måtte komme oss på sykkelen for å rekke revyøvingen som flere av ungene skulle delta på.

Gårsdagens mil på sykkelen var merkbare i dag. Ømme lår og vondt å sitte, men ingen klaget. Det var god stemning i gruppa. Halvveis hjemme, måtte ny belønning til iform av is i Dingja før dagens store utfordring, Dingebakken. Tungt opp, men veldig fint ned på andre siden!

Vel hjemme akkurat i tide til revyøvingen. En fantastisk sprek gjeng har lagt bak seg over 43 km... Godt jobba!

Takk til alle som har bidratt til at dette ble mulig og takk til dere unger/ ungdom som var med, dere er toppers!